Salam untuk semua...selamat tahun baru hijrah 1431H..moga di tahun baru ni....berlaku banyak perubahan positif dalam diri kita smua..dipermudahkan segala urusan..dilapangkan hati...diberi kesabaran dan ketabahan...amin...
jangan lupa baca doa tau...
Friday, 18 December 2009
Wednesday, 16 December 2009
Al Fatihah untuk Allahyarhammah Mak Tok
Salam semua...subuh tadi mama dapat call dari Uncle Toby kata Mak Tok dah nazak...pukul 5am pagi tadi Nenek & Ayah Cik datang rumah Tok Ngah ziarah Mak Tok..semalam pun mereka dah bawa Mak Tok ke clinic sebab dia rasa tak sihat...
Sebenarnya Mak Tok kami ni tak de penyakit langsung walaupun umur dia dh 86 tahun..alhamdulillah...cuma 2 minggu lepas Aidilfitri lepas..dia bangun subuh tetiba tulang peha dia patah..tu je punya Mak Tok sakit...walaupun macam tu..dia kenal smua org...ingat sgala hal...cuma dia dah tak boleh mengurus diri sendiri saja...sejak mak Tok sakit Tok Ngah la yg jaga...Nenek dan yg lain2 datang tolong2...terima kasih na Tok Ngah...
Nenek tak sihat...Tok Uda pun tak sihat...Tok Teh plak kena menuruskan Mak Mertua dia yg duduk sorang skrg di kampung..syukur sangat sebab ada Tok Kecik & Tok Ngah...
Waktu kami balik Aidiladha pun..Mak Tok tak sihat..dia terbaring saja..tapi still boleh sembang...masih kenal smua..dia nampak seronok..ye la kan..ramai yg datang..smua anak cucu dia berkumpul..sapa yg tak seronok kan...
Uncle Toby bgtau Mak Tok dah nazak dalam pukul 7am...kemudian dalam pukul 8.20am...kami kat sini dapat berita yg Mak Tok dah tak ada.....
Ya ALLAH...permudahkan lah segala urusan Mak Tok kami..ampunkan lah segala dosa...tempatkanlah Mak Tok kami di kalangan golongan orang yg beriman...amin....
AL FATIHAH
Arwah selamat dikebumikan lepas solat Zohor di Tanah Perkuburan Akar Peluru, Alor Star...
lepas Zohor ni kami nak balik kampung untuk tahlil arwah Mak Tok..pak Tuan & family dh sampai...sempat tolong kebumi arwah...cuma kami dan family Faizah saja yg on the way.....
Kami sayang Mak Tok...
Sebenarnya Mak Tok kami ni tak de penyakit langsung walaupun umur dia dh 86 tahun..alhamdulillah...cuma 2 minggu lepas Aidilfitri lepas..dia bangun subuh tetiba tulang peha dia patah..tu je punya Mak Tok sakit...walaupun macam tu..dia kenal smua org...ingat sgala hal...cuma dia dah tak boleh mengurus diri sendiri saja...sejak mak Tok sakit Tok Ngah la yg jaga...Nenek dan yg lain2 datang tolong2...terima kasih na Tok Ngah...
Nenek tak sihat...Tok Uda pun tak sihat...Tok Teh plak kena menuruskan Mak Mertua dia yg duduk sorang skrg di kampung..syukur sangat sebab ada Tok Kecik & Tok Ngah...
Waktu kami balik Aidiladha pun..Mak Tok tak sihat..dia terbaring saja..tapi still boleh sembang...masih kenal smua..dia nampak seronok..ye la kan..ramai yg datang..smua anak cucu dia berkumpul..sapa yg tak seronok kan...
Uncle Toby bgtau Mak Tok dah nazak dalam pukul 7am...kemudian dalam pukul 8.20am...kami kat sini dapat berita yg Mak Tok dah tak ada.....
Ya ALLAH...permudahkan lah segala urusan Mak Tok kami..ampunkan lah segala dosa...tempatkanlah Mak Tok kami di kalangan golongan orang yg beriman...amin....
AL FATIHAH
Arwah selamat dikebumikan lepas solat Zohor di Tanah Perkuburan Akar Peluru, Alor Star...
lepas Zohor ni kami nak balik kampung untuk tahlil arwah Mak Tok..pak Tuan & family dh sampai...sempat tolong kebumi arwah...cuma kami dan family Faizah saja yg on the way.....
Kami sayang Mak Tok...
Tuesday, 15 December 2009
Final day in Penang




Hmm..dah selamat 3 hari kami kat sini...macam biasa la..kalau time check out mmg slalu kena extend skit..at least lepas zohor.tapi kali ni pukul 3 pm baru check out..Gambar my Jenerals ni smua time nak check out...ada satu photo tu khayra amik gambar dgn sorang girl tu...comel sgt..rambut panjang...time kami nak check out dia baru sampai..so selisih la..kalau tak sure syok Khayra mandi pool dgn dia..comel sangat..sporting plak tu..siap suruh snap gambar dia dgn Khayra..hehehehe
Hmm..sedih plak nak tinggalkan Penang ni..maklum la..ni la tempat main kami time kecik2 dulu...mula2 ingat nak singgah makan laksa kat Feringghi dulu..dan percaya la..mmg tu la tujuan utama check out lambat pun...tapi disebabkan Khayra dok menangis dalam keta tak nak balik Shah Alam..terus tertinggal dh laksa ku..dan malas sungguh nak berpatah balik...layan kan aje Khayra nangis kejap pastu tido...
Tapi perut lapar..mcmana ni..ayah sendiri..dengan pandainya dia bawak keta headed tu....Nasi Kandar Kapitan..melampau dia...pandai plak tu cari jalan..ye la nak pekena kassim Mustapa dh slalu sangat..arini kita tukaq skit la taste ni...hhmm...loghat dah kena tukaq sbb byk sgt makan kari ni..hahahaha
"...gendang gendut..tali kecapi...kenyang perut..suka hati..." ke kenyang perut...mata lali..ikut suka la mana yg bekenan..tapi i suka yg mata lali tu..sesuai sgt ..ye la travel petang2 ni...mmg mengantuk...balik ni kami lalu ikut jambatan plak...sebab datang dh lalu ferry balik ikut sini plak...nasib baik highway ni dh siap sepenuhnya so tak de la jam...ayah punya la dahsyat mengantuk..sampai kami kena berenti sebab dia dh tak tahan kat Gunung Semanggol..punya la dekat ...tu la pendangan kari mamak ni..makan tak ingat...pastu jadi la ular sawa...
Di kesempatan ini..mama & kak ita pun kena la bawak my Jenerals turun dulu..kalau tak mcmana Big Boss nak berehat...pegi toilet sgala...kesian Khayra dia nak makan jagung manis tu kat Daily fresh tapi sokmonye abis...datang aritu pun abis..ni balik pun abis..ye la..ni musim cuti sekolah..mmg pebuh je la highway ni...rezeki utk yg berniaga la tu....alhamdulillah...
Travel way back tak la jam tapi keta mmg banyak so...pelahan la skit...kami berenti makan2 kat Ulu Bernam..tak tergamak nak mensesakkan diri kat Tapah...tapi sebenarnya kat sini pun teruk gak jamnye...redah aje la...
Malam tu sampai rumah pukul 7.30pm...alhamdulillah dh selamat peri balik holiday kami...syukran..cumanye sekarang anak dara jepun a.k.a washing machine la penat kerja keras...nak mencuci baju2 kami ni...
Monday, 14 December 2009
Masjid Bukit Bendera....





Ni pose masih kat Penang Hill..dah sampai puncak smua dh lapar so kita makan jagung dulu..jalan2 dulu tengok jam dh zohor..singgah sembayang zohor dulu kat masjid Penang Hill.Terkenang...dulu mak slalu cerita yg arwah wan murad pernah jadi tok siak kat masjid ni...walaupun tu cerita yg dah terlalu lama..tapi mcm masih terkenang2 arwah wan tgh bersih2 kan kawasan masjid tu...siap2kan utk waktu sembayang...alahai..sedih la plak...
Sambil...buang penat..hehehehe ni mcm ayat org tua2 kat kampung kami la...meaning..rehat2 jap la..kat wakaf kat masjid tu...sambil biar my Jenerals main bubble ni...main kat sini mama ok je...tak yah gaduh nak pikir nnti sapa plak nak tergelincir terjatuh sebab terpijak buh2 ni..so...layan...zzaassss
Kat sini jgk..my girls ni sibuk dok buat henna inai kat tangan..Mia mmg pantang tgk benda ni..bule histeria dia kalau nampak...kat situ siapa ada banner tunjuk gambar Rita Rudaini penah pegi sana. dan buat henna kat dia...promote abis....
Sebab the girls dah ada habuan..Fariz bengang aje..so ayah layan dia beli belalang ni....ni je la buah tangan Fariz kat sini....
Penang Hill @ meriam
Penang Hill


Hmmm...arini dh 2nd kami kat Penang...semalam sampai dah siang pekena kari mamak pastu check in, lepas Asar bawak my Jenerals turun pool.Lepas mandi pool deme nak gi jalan pantai plak....Mia, Fariz & ayah layan naik kuda....mula2 Khayra yg offer diri dia nak naik kuda..tetiba kuda tu bedengus dekat dia..menjerit2 cancel...so kakak & abang aje la....alasan yg Khayra bagi ialah..."ala..kejap kejap lagi je la naik kuda..." pastu alasan lain yg dia bagi.."ish..kuda ni busuk la..tak nak la naik"...over betul...
Second day plak...lepas breakfast terus gerak pegi Air Itam nak gi Penang Hill @ Bukit Bendera..motif...sekarang ni nak bagi my Jenerals rasa macamana naik ferry, cable car atau ape2 aje la yg kat penang ni..kalau ada kesempatan la...tapi...fariz ni payah skit kalau benda2 renyah..panas2 ni..dia tak berapa favourite skit....so..kena la paksa skit..org yg paling layak nak paksa dia ialah...AYAH...
Sampai je kat Penang Hill..ramai jugak orang..walaupun aritu ari Isnin..tapi dh sebab cuti sekolah...harung aje la...beli ticket pukul 11.15am ticket nak naik pukul 12-45pm..so kami kena la rehat2 minum2 kat cafe ni dulu....tapi tempat ni dh upgrade...so dah teratur skit..dh makin selesa...walaupun kena tunggu..tak la teruk sangat rasanya...
Mama dah lupa yg naik cable car ni ada transit utk tukar train lain nak naik ke puncak...biasala...naik amik masa skit tapi turun dlm 20 min mcm tu aje..sampai aje..terun kena beli jajan utk my Jenerals..kalau tak comfirm deme boring...kat atas dh okay...sejuk skit...sambil pekena jagung manis...walla..nyaman
Restaurant Pen Mutiara, Batu Maung





Okay...siap turun dari Penang Hill sgala..jam dh pukul 3pm lebih kurang, apa lagi perut nyani boria la...teringat kat satu tempat lama..dulu slalu makan kalau mai Penang kat Restaurant Pen Mutiara, Batu Maung..ni la kedai makan walla utk sesapa nak try kari kepala ikan melayu punya...mamak punya mesti dh ramai penah try kan..ni melayu punya...tempat ni pun dh terror..dh ada bangunan sendiri..siap bule cater utk wedding sgala lagi..superb la...memang meleleh la...tempat ni kami recommend..sesapa yg datang Penang cuba la ke sini...tempat ni..betul2 sebelah Jabatan Perikanan, Batu Maung...sila ye..tapi ish..jangan silap plak...kami tak de commision apa pun tau...sendiri makan...sendiri kenyang saja...besides...even tempat dia grand...air cond tau...class lagi harga jgn risau if compared to KL...
Subscribe to:
Posts (Atom)


