Pages

Showing posts with label Ikan. Show all posts
Showing posts with label Ikan. Show all posts

Thursday, 20 October 2011

Lauk kami..



Sekarang ni pagi panas, petang je hujan lebat skali dgn guruh petir..kalau nak basuh baju ke cadar mmg le kena cepat2...kalau x lembap je la..

Arini lauk kami ada gulai lemak ikan kembung, sup ayam drumstick dan udang goreng kunyit...masak cepat2 makan siap pastu kena duduk ramai2 dgn all myJenerals sbb smau takut kilat petir..hahaha

Wednesday, 12 October 2011

Resipi frangrant curry chicken...bila tumis mmg wangi...kat rumah ni smua fav ikan so lauk ni mmg laku...fast selling

Tuesday, 22 June 2010

dinner kami yg simple





Arini menu dinner kami ada kangkung belacan, sayur kacang goreng telur, sup chicken ball sama ikan masak taucu...

Biasanya...all these will be ready after 2pm..so in house smua lunch agak lewat ye..so utk dinner cuma tinggal acara reheat sahaja...

Tuesday, 10 June 2008

Ikan cencaru bakar ala portugese








Hari ni, for dinner i masak ikan cencaru bakar portugese style i get from abang mat gebu kita...terima kasih ye , mintak izinnye tak..tahu2 terima kasih je..tak pe..nanti i mintak izin kat shout box dia ye..ampun tuanku, lauk lain untuk arini...bendi goreng ni fav ayah, daging goreng and kari ayam pekat..ni 1st attempt buat kari untuk jeneral2 tu..ajar makan kari skit...dalam hati dok pikir sure kena reject la kari ni dgn diaorg..alamat goreng telur je l...tup..tup...alhamdulillah..depa makan dgn banyaknya...sebab kari ke..sebab arini dalam sejarah ayah suap makan hehehe


Wednesday, 21 May 2008

Kari Kepala Ikan


Selongkar fridge ada kepala ikan tenggiri..hhmm..soo jadik la Kari Kepala Ikan sempoi je..

taruk kepala ikan, bendi, terung,tomato...daun kari..