Pages

Thursday, 20 October 2011

Lauk kami..



Sekarang ni pagi panas, petang je hujan lebat skali dgn guruh petir..kalau nak basuh baju ke cadar mmg le kena cepat2...kalau x lembap je la..

Arini lauk kami ada gulai lemak ikan kembung, sup ayam drumstick dan udang goreng kunyit...masak cepat2 makan siap pastu kena duduk ramai2 dgn all myJenerals sbb smau takut kilat petir..hahaha

Tuesday, 18 October 2011

Lala masak cili api...sekarang mcm bukan musim lala..susah nk jumpa kat pasar...aritu nampak pun ada la 2 pack...sedap kalau tumis cili api pedas2 nasi panas...hhmm nyaman jemput smua ye

Bila ayah outstation....




17th October sampai 21 october 2011 ni..Kak Mia dah start exam..Kak Mia mmg x gabra langsung..mama yg cuak..tapi mama x la nak push her out of limit...she is only 7...kita dulu umur dia tengak rancang main rounders...konda kondi la..tapikan..the environment is start to change..i just don't want her to feel abandon . Kak Mia kena baca buku dan faham ..all the best Kak Mia mama doa yg terbaik untuk Kak Mia

Kebetulan arini ayah pun x de..ayah outstation to Pantai Timur..bab ni mmg mama ada problem skit..problemnya nnti ialah..Khayra . Biasanya kalau ayah x de..Yaya selalu demam..hmmm jangkaan mmg tepat...ayah klur pagi...Yaya bgn pukul 11am dah start demam...batuk dan susah nk nafas...nanti lepas amik Al Fariz kita pegi klinik ya

So sharp at 12pm lepas amik Al Fariz terus ke Section 9 Klinik Peadiatrik Adek...sampai je...klinik dh tutup sebab dh terlalu ramai patients...nurse mintak dtg smula after 2pm...tapi..kena amik Kak Mia dulu at 3pm...kalau lewat2 pg klinik balik sure x sempat juga...tapi cuba je la mana tau nasib..

As predicted, after 3pm kami sampai klinik dh tutup smula sbb patients pagi tadi pun x abis lagi..hhmm ni problem dh...solutionnya call je doctor ask for any other kind of option...Dr. Amdan suggest several kinds of ubat utk Yaya and kami beli kat farmasi...tapi kalau x lega juga...esoknya doctor suruh dtg jumpa dia balik...time petang badan Yaya dh 38 degrees...mcmana la mlm nanti

Haa...the best part has arrive..skrg dah mlm....Yaya batuk teruk dan x leh tido...yg nyenyak cuma Kak Mia and Al Fariz...kesian Yaya...

Ari Selasa...ayah balik arini..biasanya..ari ayah balik insyaallah Yaya dah sihat....kuasa ALLAH anak ayah sorang ni lega petangnya ..ayah sampai rumah pukul 9pm ..makanan kat atas ni smua fresh from Kemaman , Kerteh dan Dungun....ada keropok lekor and sos cicah...ada sata..ada goreng pisang and cucur ubi mak Kak Ija kasi..ada kuih akok...


Monday, 17 October 2011

arini kita makan kerutub udang ye smua..jemput ye

Sunday, 16 October 2011

Happy Birthday Mak Ni



Arini...16 October 2011..happy birthday Mak Ni...moga business makin maju...beroleh kesihatan dan kebahagiaan hidup di dunia dan akhirat..insyaallah..ameen

Sekarang ni dah musim demam batuk selsema balik...risau jugak takut myJenerals terkena..sebab next week dah start exam week ...

As a prevention...kita makan sup ketam dulu...nasib myJenerals smua fav ketam jadi x susah nk suruh makan....

Wednesday, 12 October 2011

Resipi frangrant curry chicken...bila tumis mmg wangi...kat rumah ni smua fav ikan so lauk ni mmg laku...fast selling
Resipi Ayam Kung Pao..tapi tak letak gajus since takde stok kat rumah..hmmm boleh jadi fav menu since all myJenerals suka makan