Pages

Saturday, 19 June 2010

Lepas Mia exam..petang kene gi ronda2 tenangkan fikiran..iye ke




Kalau ari Sabtu biasanya...activity pagi bermula awal as my Jenerals ada teakwando class..tapi arini ada exception sebab Mia ada exam kat SRAI, Section 7..

Abis exam tung tang tung tang dh pukul 12pm..pegi lunch sgala dh lepas zohor..balik rumah rehat jap lepas asar baru bawak all my Jenerals gi ronda2 dulu..karang jam plak deme duk rumah tak gi mana2 weekend kan

The nearest Empire Shopping Gallery...at first mama and ayah je yg suka ke sini sebab sini ada The Loaf tak yah le gi KL kan or ke Langkawi sbb nak makan roti cicah kari dia..so everyone in the house...Empire je la kita petang ni ye...

Most of our photo ..tarak men in the house..as ayah kene dukung Fariz sebab dia TIDO...


Friday, 18 June 2010

Dinner @ MONROD'S Restaurant, Laman Seri Section 13




Arini punya activity...tengok cuaca okay je arini..petang mama ada date appointment dgn Murni so kami jumpa dekat area Section 13 je senang..lagi senang jumpa je kat area office ayah..mama pun tak risau sgt sebab my Jenerals boleh main kat garden depan tu sementara tunggu ayah turun and we can have dinner

Kebetulan plak arini ada group dari mana ye kalau tak silap dari Cheras check in kat hotel some where the Laman Seri..so petang2 ni deme ada la activity utk para ibu2..so petang ni ada poco2 ye...Mia yg over dia ikut sgala activity deme ni..mak aii dh macam ahli kumpulan plak dh dia ni

So..lepas jumpa Murni kat Section 13..kasi my Jenerals main2 jap kat bawah than kami dinner je kat MONROD'S Restaurant Section 13..kat sini Mia & Khayra suka makan nasi ayam istana...Fariz ni western skit..dia makan chicken chop wit black pepper sauce..kalau ayah dia suka nasi ayam panggang..uii ni pedas skit sambal cilinye...kat sini dia serve sambal ala2 sambal belacan tau...yg penting again mama akan cari tempat makan yg convenience bila dine out dgn my Jenerals yg mmg tak reti duduk diam ni

Thursday, 17 June 2010

Menu ari Khamis 17 June 2010





Boleh kata tiap2 ari deme nak ada activity sepanjang school holiday ni..boleh pengsan mamanye...ade je la...nak buat handicraft la..sand arts la..cooking la...actually smua tu bagus cuma..yg pening tu time nak mengemas je la

Kalau buat arts & crafts..hmm penuh beselerak le kertas2 kene gunting sama gam merata2..kalau main sand arts..pasir sampai tak boleh beza ni rumah ke pantai hahahaha

Arini petang mama ada date plak dgn Auntie Lily and Afiqah kat Burger King, Section 13..hujan punya la lebat..sampai telewat skit..ampun ye...nak buat mcmana..traffic light depan Concorde naik air la...dh selesai smua hal layan my Jenerals pekena Pizza Hut kat situ...so..deme ni nanti balik udah kenyang dong...

Untuk dinner my Jenerals request nak makan sup ketam..ha..ni la masalahnye..deme ni dh kenyang tadi..so kami la yg makan..so additionalnya ada ayam goreng kunyit sama gulai sotong..mama yg terasa2 nak cicah kuah gulai ni dgn roti....hhmmm..eh..jemput la ye

Wednesday, 16 June 2010

Menu ari Rabu 16 June 2010





Minggu ni Auntie Putri balik kampung..so Mia, Fariz & Khayra kurang kawan..ye la kan..sempena cuti sekolah boleh la rehat2 kejapkan..

This week quite hectic for mama...as for dinner yg simple dan apa yg ada dlm fridge aje..untuk malam ni ada assam pedas ikan tenggiri, ayam goreng garing cicah air asam..udang mentega goreng wit daun kari oo ni fav Khayra ni lauk ni je dekat dengan pinggan dia kira org lain tu tengok je la dia ratah..pastu ada plak request nak ikan kembung goreng garing pastu sira sambal...ni Mia la mintak..dia skrg dh pandai makan pedas2 skit..dh besar le katakan..

Janji kenyang..smua my Jenerals senang hati....bergumbira

Monday, 14 June 2010

Happy Anniversary to us..it's our 7 years together alhamdulillah




Hmm...after 1 week rest after Bazaar arini start sibuk balik dgn activity courier barang2 yg dh seminggu di order...ampun ye smua

Sebab cuti sekolah..so smua my tasks are able to be done in the morning session..alhamdulillah..petang2 boleh layan deme ni..ye la kan skrg school holiday...kiri kanan neighbours smua tarak...bunyi jgk le deme ni...utk menutup sgala kekurangan...mama kene la rasuah bawak deme ni gi main2 kat mall mana2 ke..makan2 ke...apa2 la..janji masa deme ni full..kalau tak..mcm nak meletup rumah ni

Dah penat buat sgala bende..lepas asar smua hanyut..wah...sunyi betul bila my Jenerals smua pengsan...baru plan nak tengok2 fridge ape nak masak ..tup tup ayah call.kata dah nak balik..so..tak yah masak le

Kami kluar jap cari barang rumah tanpa my Jenerals along...jadi byk le jajan yg tak yah beli..pastu nak celebrate anniversary we had dinner i mean early dinner ye...pukul 7pm dh dinner kali ni kat Sahara Tent, Shah Alam Mall Section 9..me like and enjoy the food there..i suka..

My fav will always be Chicken Mandhi and ayah had Beryani Chicken with sour cream ..untuk dessert we had Bakhlava hmm mmg sedap mkn kacang cerdik ni kan..tapi bakhlava tu jadi kami punya starter tarak le dessert..

Hai la..kejap je ye..dh 7 thn our marriage..moga smuanya diberkati ALLAH, dirahmati dicucuri rahmat..dan hidup kami sekeluarga sentiasa dlm perlindunganNya..terutama dlm mendidik anak2 yg makin membesar..berikan lah kami kekuatan ya ALLAH...amin


Saturday, 10 April 2010

Hotel De La Fern, Cameron Highland

Rezeki kami sejak ayah ada keje kat Cameron Highland ni boleh kata every 2 week kami ke sini..sblm ni..hmmm last kami panjat gunung ni adalah tahun 2005..ha amik dh 5 tahun kami tak ke sini tapi tahun ni punya la kerap. Tapikan..bila dh kerap sgt..my Jenerals mula la..skrg dok sibuk nk pg hotel yg ada swimming pool plak..aritu penah check in kat EQ Cameron situ ada pool..deme ni boleh mandi tak sampai pun 1/2 jam saja hahaha. Hotel ni baru dekat Tanah Rata..they claimed this is the latest boutique hotel kat sini..tapi I selesa kat sini..kami penah try familu room..deluxe room and arini kami amik double deluxe the rates here..reasonable..mana nk dpt kat Cameron ni deluxe dalam RM250 even during weekend...so sesapa nk ke Cameron Highland..boleh cuba hotel ni I recommend

Monday, 15 February 2010

CNY celebration @ Menara Kuala Lumpur



Dah seminggu cuti sekolah ...biasanya mmg kami tak ke mana pun bila school holiday..sesak ..pastu smua dh kene surcharge..tapi bila Mia dh start school ni kesian plak..bila nak start cuti sekolah je..nnti kawan2 dia akan cerita plan parents masing2 utk cuti nnti..Mia slalu balik tanya..apa plan kita mama..sedih dengar...

so minggu ni..sempena chinese new year kali ni..kami mmg tak ke mana..so...end up kami cuma pegi ronda2 kat Kl aje...kali ni kami ke Menara KL..aci la ye my Jenerals..mmg ramai pun..kalau nak ke menara peninjau tu mmg lonngg lonnggg "Q" nya...so..we decided ke restaurant & ke menara peninjau tu kalau sempat..

Lepas selesai upacara memenatkan diri kat sini..kami ke KLCC plak..mmg sengaja sebenarnya nak cari "Lion Dance"....kasi gempak skit..sbb my Jenerals smua mcm kecut perut skit bila dgr lagu lion dance tu hahahaha