Pages

Tuesday, 12 January 2010

ayam varuval



Lauk kami arini....mama prepare dinner masak lemak kubis & carrot, peria berudang sama satu lauk baru dari dapo LOVE ayam varuval...lauk ayam ni..sedap..sesapa nak try..amat lah dipersilakan,

Khayra tak sihat la

Arini..Khayra tak berapa sihat..musim2 denggi ni takut je kalau my Jenerals demam...so arini lauk deme..sup ketam..sekian terima kasih

Sunday, 10 January 2010

Kek Sarang Lebah

Dah lama tak baking apa2...teringin sangat nak makan kek sarang lebah ni...so..arini baru ada kesempatan..

Kek ni sedap..tak manis sangat..jadi tak berapa nak risau sangat...my Jenerals pun suka...buat satu bekas..kejap je hilang....

Kesana kesini kami smua



Uii penat rasa arini...sehari bejalan...dari pagi dok memikir kan ke family pak Tuan mcmana...ronda2 tak tentu arah..sebab tak tau nak refer sapa....nasib baik dpt contact Mak Tuan kalau tak memang dah plan nak pegi Port Dickson je..

Dah abis ronda sambil tunggu depa smua...kami lunch plak kat Sari Ratu Kelana Jaya...ayah suka makan kat sini lagi compare tu lenlain branch..

Pastu balik rumah dulu solat rehat jap sgala...dlm pukul 3.30pm kami pg Subang Airport plak nak menghantar Tok Ngah & Uncle Toby nak balik Alor Setar

Dah alang2 ke sana...on the way balik kami singgah plak kat Subang Parade..ni kalau Hezrin baca ni sure dia kata...tu mmg fav spot family kami..bukannye apa...sini senang..tak la luas sgt nak cover pastu senang skit nak handle my Jenerals..tu yg penting..hahahaha

Balik rumah.ni je yg sempat mama prepared utk dinner..ada sup ayam macam biasa..ikan goreng garing cicah air asam sama ayam masak lemak cili padi..ni mama yg craving to have..hhmm

Rest House Sime Darby kat Port Dickson..masuk pencuri





Semalam Pak Tuan & family bawak tok Ngah dan Pak Cik pegi cuti2 kat Port Dickson...so...diaorg tak dak la kat sini...pagi tadi Mak Long call dari Alor Setar kata...rest house Sime Darby yg diaorg tinggal semalam masuk pencuri...abis smua handphone...bag sgala...nak call sapa pun tak tau..nak comfirmkan depa okay pun tak boleh...

Dalam pukul 10.30am macam tu..kami pei la ronda area rumah Pak Tuan kat Ara Damansara kot kot la dh sampai rumah...pun belum jugak...risau sangat sebab tak de sapa pun yg tau cerita ...macamana smua skrg....

Tetiba dkt pukul 12pm..Mak Long call kata dia dh dpt call Mak Tuan..cepat2 call Maziah semula...rupanya...mmg smua handphone hilang....handbag Tok Ngah smua hilang..tapi wallet & kunci kereta Pak Tuan still ada...

Pagi tu smua check out awal...balik Shah Alam pegi SACC Mall sebab nak dpt sim card baru DIGI...cari handphone baru utk Pak Tuan & Mak Tuan ganti handbag Tok Ngah ...dah beli handphone baru Maziah terus online..baru boleh contact dan tau cerita sebenar..bila dapat cakap tu...uii smua dh lapar depa smua singgah Restaurant Syed Section 3 untuk lunch..

Hmm..okay la smua...so..kami pun lega la ksit...apa ingat perut depa saja lapaq ka...perut kami pun sama gak...pusing2 ternampak Restaurant Sari Ratu, Kelana Jaya terus berenti isi perut dulu..

Okay gak makan sini...environment dia...pada kami la kan...lagi selesa makan Sari Ratu sini dari kat Subang Parade..

Smua makan....yg paling laku sure la..ayam goreng rempah dia kan....Alpukat Jus jangan lupa ya...bukan senang nak dpt...

Dah selesai lunch...balik rumah dulu...petang dlm pukul 3pm terus pegi Subang Airport..sebab Tok Ngah & Uncle Toby dh nak balik Alor Setar..lagipun..Tok Ngah nak kena selesaikan cepat urusan IC dia yg hilang kena curi semalam sebab tak lama lagi dia dh nak ke Queensland..bye bye..selamat jalan





Friday, 8 January 2010

Nasi Ayam for today


Kalau nasi ayam..memang jarang kena reject by my Jenerals...so kalau nak rasa terror ya amat memasak..masak la nasi ayam...sure high ranking aritu..


Sebab arini 1st day Fariz & Mia pegi sekolah so mama masak la nasi ayam...senang kan nak amik hati budak2 ni....lembut je hati deme ni..

Ooo...back to Fariz 1st day to school..hero ni rupanya nangis tadi kat sekolah...tekejut smua teachers dia sebab baru pertama kali dengar Fariz nangis sekuat hati...

Fariz arini tak nak masuk class dia...dia nak masuk class Mia...sebab dia tak nak duduk jauh dari Mia..so dia baring je sebelah Mia..pening kepala Teacher Mai arini...

Yang paling tension sure la Mia...smua org sure point dekat dia je arini...hahahaha..tak pe kita cuba lagi esok ye

1st day to school



Ha tu dia..kebetulan plak Fariz 1st day to school hujan....Damia dh start kelas aritu lagi January 5...fariz plak sepatutnya start on January 6 tapi biar la dia rest dulu...biar elok dulu mulut dia..kesian plak nnti kat sekolah...

So..arini la officially Fariz gi sekolah...January 8, 2010..