Pages

Wednesday, 10 June 2009

dinner from our kitchen plak


Oleh kerana..tadi pagi sampai tengahari dh selesa bersenggang dan acara lunch yg menyebabkan kami makan tak ingat donia..so...malam mcm besa la...dinner from our kitchen la plak...
Malam ni ada ikan goreng, sayur campur salut telur,kari ayam & satong goreng kunyit...sila layan

Lunch @ Rebung..just the 2 of us



Arini...kami..meaning..mama & ayah sahaja..my Jenerals smua dok lena lagi...ada hal skit so..gerak ke KL Sentral awal dalam pukul 9.30am mcm tu..mana nak cari parking lagi..silap block lagi maklumla...orang tak familiar..asal nak betanya je...smua security tu org Nepal la..bangladesh la...ada skit susah la mau communicate hahahaha
Tok tek tok tek...selesai smua hal...lunch time..ayah dh bagi hint awai2 lagi kata arini kena mkn kat restaurant Rebung ni...member nak pekena ikan patin masak tempoyak tu le gamaknye..layan...
Mmm..memang pun asal keluar je dr building Kl Sentral..situ la dia tuju dulu..dlm pukul 12.30mcm tu sampai..org tak ramai lagi..puas la..bole pilih lauk...memang dh famous dh Rebung ni dgn lauk2 kampung dia...nak2 plak owner dia..Chef Ismail & Sheikh Muzaffar...lauk kampung dia...for us mmg kaw2 la..sambal belacan..segala..mmg cukup rasa..masak lomak..hhmm..santan pekat manis tok sah cakap la..ulam segala mak neka ada...kat sini ha baru bole tengok lawyer Indian ke Chidian ke makan lauk kampung siap amik sambal belacan lagi...lepas makan nasi..kena layan kopi kampung dengan kuih2 dulu2 plak..ayah awal2 dh amik serawa durian..hhmm melampau betul dia arini...tak pe kasi can..mama kuih besa2 je la...seri muka, bengkang ubi, kuih lapis..nak makan mee sup...bubur nasi sgala dh tak larat dh... tu je la crite lunch kami arini...for us...REBUNG is marvelous...really hit the kampung taste bud...jom..sape2 nak melayan makanan tradisi sila ye...
Kat restaurant ni pun decorationnye byk benda2 lama..pinggan mangkuk lama....radio lama...gendang sgala smua ada..dulu bwk fariz..dia kenyang ketuk gendang aje...dh mcm dlm crite Jet Li dh..nasib kali ni..Fariz di rehatkan aje di rumah...
Mok cik dh konyang bona ni...dh nak balik dh...alhamdulillah

Tuesday, 9 June 2009

Jumpa Z kawan time sekolah kat STAR, Klang dolu dolu


Sekarang ni still cuti sekolah kan...so my Jenerals kat rumah sentiasa panas punggung la...asyik duduk rumah je...sekejap2 sorang cakap boring...kejap lagi sorang lagi..mama diam aje..hehehe tu la..mama pemalas nak bawak deme ni..karang bukan reti nak balik cepat...lompat sana lompat sini..kalau nak bawak deme gi jalan2 mama kene kumpul tenaga betapa dulu 2 ke 3 ari..baru la bole...
Petang tadi...tetiba je..kawan time sekolah kat STAR, Klang time form 1 & 2 dulu2..time muda2 dulu..bagitau nak datang..dia sekarang mengajar kat JB...so sekarang cuti sekolah...cuti la dia...
Zakiah...member ni duduk Sg. Udang, Klang...dia bawak mak, adik, sedara dia sorang..and anak dara dia 2 org..kebetulan rumah ni lunch tadi Mia request roti jala..ada gulai ayam untuk cicah dgn roti jala...& ada chocolate muffin...ada la rezeki Z & family dia ke sini tadi...
untuk dinner..awal2 Khayra dh bgtau nak gi SACC..untuk kami kat dini..SACC je la yg mudah bwk my Jenerals ni...tempatnye luas dan tak crowded sgt..senang control...so..dinner Uncle K je la...

Monday, 8 June 2009


Hmmm...ni lauk kami malam ni...ada sup chicken ball..ni laik wajib..dh jatuh hukum dh..kalau tak mau terpelanting periuk rumah ni khayra kerja kan..ada ayam pangang, sayur kacang..maklum la kacang panjang bermaharajalela kat pagar belakang tu...and untuk ayah ada ikan asam garem...jemput smua..sila la...

Thursday, 4 June 2009

Girls power

Ha ..ni la activity kami lately..sempena cuti sekolah..tiap2 petang deme ajak gi main kat padang ni...mcm2 action deme buat..paling kerap..aksi baring2 ni la..abang Fariz..hhmm tok sah tanya la..entah mana dh dia belari main bola...sepak sana...sepak sini...

Kalau bawak my Jeneral klua...susah sgt nak balik rumah..dh sampai rumah..petang deme ajak p main kat padang belakang masjid negeri tu plak...hhmmm..mama nye yg penat.
Dinner ada ni aje..ikan goreng, pajeri terung,ayam masak kuning dan ketam sweet & sour..dua tiga arini..ayah macam sakit kat sendi2 dia..risau takut uric acid dia naik...aritu p check ayah tak de gaot tapi nampak mcm uric acid sedikit tinggi..so kena la beware..tapi mama masak ketam sgala..bole tahan ke hahaha..nak abiskan stock la ayah

fariz in action


Arini...my jenerals request nak mkn mee kat Bangi Kopitiam..deme ni suka sgt mkn sini..entah apa yg sedapnye pun tak tau...kalau Mia & fariz suka mee kicap...kalau khayra suka mee sup...so..dh cuti sekolah pun iye..mama layan kan je la...tapi cuma 2 org je..sebab Khayra tido...sure frust la dia..sambil2 tu..kami gi anta keta car wash..malas yek...
photo snap kat atas ni smua Mia yg amik..dia suruh Fariz senyum..hampeh mamat ni nak senyum..buat tak tau aje...marah2 dah Damia dgn Fariz...sebab gambar ni